معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری باشقیرستان روسیه و هیات همراه بر گسترش روابط تجاری و رفع موانع موجود تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان‌پاک در این دیدار، با بررسی شرایط همکاری در زمینه کشت فراسرزمینی، مناطق آزاد تجاری و مراکز تجاری، یکی از موانع ارتقای روابط اقتصادی ایران و روسیه و به طور خاص جمهوری باشقیرستان را عدم شناخت تجار ایرانی از این جمهوری و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن عنوان کرد.
پیمان‌پاک در ادامه بر اهمیت تطبیق استانداردهای دو طرف در حوزه نفت و گاز تاکید کرد و آن را لازمه توسعه همکاری در این بخش دانست.
 معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اختلاف در استاندارد را عامل اصلی اجرایی نشدن بسیاری از توافقات دانست و اوفا و باشقیرستان را به دلیل دانش مناسبی که در این زمینه دارند، بهترین مکان برای توسعه همکاری در این حوزه  ارزیابی کرد.
پیمان‌پاک ضمن دعوت از هیات روسی برای بازدید از نمایشگاه نفت و گاز و به طور خاص محصولات پیشرفته تولیدی توسط شرکت‌های مطرح و دانش‌بنیان، با توجه به ساختار کشاورزی مکمل دو کشور زمینه تجارت در این حوزه را نیزکاملا فراهم ارزیابی کرد.
معاون وزیر صمت همچنین ضمن برشمردن ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های پوشاک، لوازم خانگی و … بر اهمیت همکاری برای تکمیل کریدور شمال و جنوب تاکید کرد و شرایط را برای عملیاتی کردن توافقات پیشین مناسب دانست.
سرگی گریکف، معاون نخست‌وزیر جمهوری باشقیرستان نیز با اشاره به سطح بالای نمایشگاه نفت و گاز برگزار شده، بر اهمیت برگزاری این نوع ملاقات‌ها در شرایط جدید روسیه تاکید کرد.
وی با اشاره به دیدار و گفت و گو با شرکت‌های نفتی ایران طی این سفر و پیگیری برای انجام ملاقات‌های بیشتر، بر اهمیت انجام مذاکرات به منظور همکاری در حوزه کشاورزی و تجارت تاکید کرد و از آمادگی برای نهایی کردن امضای قراردادهای تجاری در طول حضور در ایران خبر داد.
وی با اشاره به مشترکات جمهوری باشقیرستان و ج. ا. ایران به موضوع برخورداری این جمهوری از منابع قابل توجه نفت و گاز اشاره کرد و از رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران برای سفر به این کشور و تداوم مذاکرات دعوت کرد.
لازم به ذکر است در این نشست موضوع همکاری در زمینه کشت فراسرزمینی، مناطق آزاد تجاری و مراکز تجاری مورد بررسی قرار گرفت.
 گفتنی است هیات جمهوری باشقیرستان متشکل از بخش دولتی، شرکت‌های تولیدی و مقامات دانشگاهی این جمهوری از روز جمعه ۲۳ اردیبهشت لغایت ۲۶ اردیبهشت ماه جهت بازدید از نمایشگاه نفت و گاز و انجام مذاکرات در ایران حضور خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید