معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت از سفر مدیرکل سازمان اسلامی امنیت غذایی و هیات همراه از کشور قزاقستان به تهران در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

ه گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران ، علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: در ملاقات صورت گرفته، یرلان بایدولت، مدیرکل سازمان مذکور، ضمن معرفی این سازمان و ارکان و فعالیت‌های آن به اهمیت موضوع تامین امنیت غذایی در بین کشورهای اسلامی و نقش تجارت در رسیدن به این هدف و همچنین اتخاذ برنامه‌های جهانی جهت توسعه فعالیت‌های بشردوستانه در این حوزه پرداخت.
پیمان‌پاک در ادامه افزود: در این ملاقات بر اهمیت تامین امنیت غذایی در کشورهای عضو سازمان از جمله افغانستان و کشورهای جنوب صحرای آفریقا و درخواست همکاری از ایران جهت دستیابی به این هدف اشاره شد.
معاون وزیر صمت همچنین بیان داشت: در این ملاقات به اهمیت نقش ایران در همراهی به منظور نیل به هدف مذکور اشاره شد که علل آن را می‌توان مواردی از قبیل موقعیت جغرافیایی ممتاز کشورمان و دسترسی به کریدورهای بین المللی شمال-جنوب و شرق-غرب و مسیرهای ترانزیتی، همچنین برخورداری از تنوع  اقلیمی، ظرفیت‌های فراوان ایران در حوزه‌های مختلف کشاورزی، تولید صنایع غذایی و دانش‌بنیان بیان کرد.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته دو طرف تفاهم کردند در راستای توسعه همکاری‌های آتی، ضمن ادامه نشست‌های مشترک جهت تقویت همکاری، نسبت به امضاء سند همکاری مشترک اقدام و در ذیل این سند برنامه‌های اجرایی تدوین شود.

دیدگاهتان را بنویسید