هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طراحی داخلی، کاشی و سنگ حمام و آشپزخانه و روشنایی عمان، از تاریخ 26 لغایت 28 اردیبهشت‌ماه سال 1401 در محل مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان برگزار می‌شود

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طراحی داخلی، کاشی و سنگ حمام و آشپزخانه و روشنایی عمان، از تاریخ 26 لغایت 28 اردیبهشت‌ماه سال 1401 در محل مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مهرداد فلاح اوریمی، رایزن بازرگانی ج. ا. ایران در عمان با بیان این خبر گفت: در راستای سیاست‌های دولت و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ویژه سازمان توسعه تجارت ایران جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه و بر اساس برنامه‌ریزی‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه معرفی محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های کشورمان به بازار کشورهای همسایه، حضور ایران در قالب پاویون‌ در نمایشگاه IDF عمان در دستور کار قرار گرفته و مجوز ایجاد این پاویون‌ صادر شده است.
فلاح اوریمی در مورد نحوه ثبت‌نام در این رویداد گفت: علاقه‌مندان جهت مشارکت در نمایشگاه‌های مذکور می‌توانند از طریق تماس با سازمان توسعه تجارت ایران و یا مراجعه به سایت  شرکت‌ مجری اقدام به ثبت نام کنند.
رایزن بازرگانی ج. ا. ایران در عمان با اشاره به جایگاه ویژه کشور عمان به عنوان یک شریک استراتژیک اقتصادی ایران گفت: سازمان توسعه تجارت ایران از طریق برنامه‌ریزی برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های عمان در صدد فراهم‌سازی زمینه‌های مشارکت شرکت‌های ایرانی در این کشور است و نظر به اهمیت حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه و با رایزنی‌های صورت گرفته قیمت ویژه‌ای برای شرکت‌های ایرانی در نظر گرفته شده است و قیمت غرفه با 45 درصد تخفیف در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار می‌گیرد.
فلاح اوریمی افزود: حجم مبادلات ایران و عمان در سال 1400به ۱میلیارد و 335 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه قبل 53 درصد رشد داشته است.
رایزن بازرگانی ج. ا. ایران با اشاره به اینکه رشد ۵۳ درصدی حجم مبادلات در روابط دو کشور بی‌سابقه بوده است، اظهار داشت: صادرات کشورمان به عمان در سال 1400 رشد چشم‍گیری داشته است و به 716 میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 64 درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.
وی افزود: طی مدت یاد شده عمان با رشد دو پله‌ای در رتبه دهم مقاصد صادراتی ایران و همچنین در رتبه دوم کشورهای شورای همکاری‌های خلیج فارس طرف صادرات ایران قرار دارد.
فلاح اوریمی اضافه کرد: سهم بازار عمان از کل صادرات ایران ۱.5 درصد است.
رایزن بازرگانی ایران در عمان در خصوص واردات از عمان نیز تصریح‌کرد: بیش از هزار و 280 تن کالا به ارزش 619 میلیون از کشور عمان واردات داشتیم که از لحاظ ارزش 43 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید